REAL MADRID CHAMPION OF UEFA CHAMPION LEAGUE

REAL MADRID CHAMPION OF UEFA CHAMPION LEAGUE

Tuesday 13 December 2011

SELAMAT BERANGKAT BALIK, TUANKU!

Ketika TV3 menyiarkan secara langsung liputan keberangkatan balik Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin dan Raja Permaisuri Agong Tuanku Nur Zahirah, rasa sebak tiba-tiba melanda hati saya. Entahlah, mungkin sebab baginda pernah diundi sebagai raja paling kacak di dunia. He ...he...hee.... Ataupun mungkin juga sebab dia adalah antara raja yang paling muda memerintah negara selepas Sultan Yahya Petra dan Tuanku Abdul Halim Muadzam Shah(Agong sekarang).
   Apa yang pasti, saya sebak dengan lambaian yang diberikan oleh Tuanku dan Raja Permaisuri Agong ketika di atas pesawat. Tuanku Mizan dan Permaisuri Nur Zahirah memang sweet sangat. Memang nampak betul-betul secocok.
                                                


mereka memang pasangan yang romantis kan

      Apa yang saya dapat lihat sepanjang lima tahun baginda memerintah negara, baginda cekap menyelesaikan segala masalah dan isu-isu serius. Baginda juga pada pandangan saya, adalah seorang raja yang sangat aktif bersukan terutamanya sukan berkuda sehingga menerima rawatan di Jerman (x silap saya)kerana kecederaan lutut kerana bermain kuda.




     Apabila baginda memakai cermin mata, terserlah kemanisan pada wajahnya tetapi apabila tidak memakainya, terserlah wajah baginda yang serius dan bengis. Namun bukanlah maksud saya di sini menyatakan bahawa sikap baginda itu adalah pembengis. Saya cuma menggambarkan perbezaan pada wajah baginda ketika memakai cermin mata dan tidak saja. Dari gambar di bawah, kita dapat lihat apabila bginda tidak memakai cermin mata, mata baginda yang bulat itu yang menampakkan wajah baginda amat serius dan garang.



                                                     
                                      
       Mesti lepas ni rasa rindu sangat nak tengok wajah Permaisuri Nur Zahirah yang manis bertudung. Lagi satu, saya tabik spring pada Tuanku Nur Zahirah. Nak tahu sebab apa? Semalam, masa saya tonton TV3 ketika keberangkatan balik tuanku berdua, Raja Permaisuri Nur Zahirah jalan memang tegak habis! Dengan tangan dia pun yang sentiasa digenggam ala-ala tentera. Badan dia pun tegap macam tentera! Dan lagi satu, tentulah sebab dia bertudung. Saya harap-harap agar Raja Permaisuri Agong yang akan datang, tolonglah pakai tudung. Manis. Lihat sajalah pada Tuanku Nur Zahirah dan Aishah( balu Sultan Salahuddin). Sweet sangat kan?




     Semoga Tuanku dengan dorongan Permaisuri Nur Zahirah serta anakanda-anakanda, pegawai-pegawai istana dan kerajaan, dapat melaksanakan tugas sebagai Sultan Terengganu dengan sebaik-baiknya sepertimana Tuanku mentadbir negara selama lima tahun.
DAULAT TUANKU! DAULAT TUANKU! DAULAT TUANKU

No comments:

Post a Comment