REAL MADRID CHAMPION OF UEFA CHAMPION LEAGUE

REAL MADRID CHAMPION OF UEFA CHAMPION LEAGUE

Tuesday 12 October 2010

CSU 4

CINTA SEORANG USTAZ 4

“NAJWA, awak tunggu kat luar!” Najwa terus menapak keluar guna pintu depan. Iskandar terus mengunci pintu dari dalam. Laila mula takut. Dia tak tahu nak lari ke mana. Bila Iskandar makin dekat padanya, dia terundur-undur ke belakang hingga terhimpit di tingkap.
       Alah, mana aku nak gerak lagi ni? Dipandang ke kanan, dinding, dipandang ke kiri, meja guru! Di belakangnya, tingkap nako! Di depannya? Iskandar mendaratkan tapak tangannya pada jenang tingkap nako. Tubuh Laila menggeletar.
      “Berani awak buat saya macam ni ya?” Iskandar semakin mendekatkan mukanya.
      “Sebagai balasannya…”
      “Ustaz nak apa?” Laila dapat merasakan nafsu ustaznya yang begitu membara.
      Iskandar memaut pinggang Laila dan dibiar seketika. Eeih, suka-suki hati dia je nak peluk aku!
      “Ustaz jangan macam ni. Ustaz kan, ustaz? Kenapa ustaz nak...” jari telunjuk Iskandar mendarat di bibir Laila. Tolong! Tolong! Tolong! Jeritannya hanya mampu didengar oleh hati sendiri.
      “Kalau ya pun awak nak buku awak, kenapa awak mesti guna cara ni?” mata setan Iskandar tak lepas dari memandang bibir Laila walaupun suku saat.
      “Sa... saya cu.... cuma nak main-maa.... main aje.  Ttt.... tak lebih dari tu.” Tanpa membuang masa, Iskandar terus mencantumkan bibirnya dan bibir Laila. 5 minit. 10 minit. 15 minit. Tak lepas lagi! Aku dah rasa semacam ni! Tangannya cuba menolah tubuh Iskandar tapi terasa macam tolak anaconda je! Laila menjerit dalam hati. Gila punya ustaz!
      Laila tak terdaya lagi untuk menolak tubuh sasa Iskandar. Kedua-dua tangannya digenggam erat oleh Iskandar. 30 minit! Baru Iskandar menjauh darinya.
      “Awak ingat Laila! Lepas ni kalau awak buat saya macam ni lagi, I will do more than this! Understood, Laila Mohd. Lazim!” Iskandar terus mengorak langkah meninggalkan kelas itu.

..........................................

DI  HQ ALEXIS-AMINA HOLDINGS CORPORATION

DATUK ALEXANDER merenung laporan kontraktor yang diserahkan oleh setiausahanya tadi. Menurut laporan tersebut, semua kerja-kerja pembinaan sudah disiapkan. Cuma belum dicat saja. Ini bermakna, projek tersebut sudha siap 90 peratus. Cat-cat yang ditempah oleh kontraktor belum sampai dan pembekal menyatakan cat akan sampai seminggu dari tarikh laporan ini.
        “Najihah, tolong panggilkan Encik Ariffin dan Encik Izzuddin masuk ke bilik saya sekarang.” Lebut saja Datuk Alexander member arahan.
      
“MACAM mana dengan pembelian untuk projek baru kita ni?”
       “Semuanya ok Datuk. 180 daripada 250 unit rumah  di situ sudah terjual.” Datuk Alexander mengangguk puas hati.
      “Perkembangan lain?” sempat mata Datuk Alexander menjeling tag nama kedua-dua pekerjanya. Sejak kes seorang pekerja bawahan memanggil bosnya yang bernama Baharuddin kepada ‘Bahalol’, dia sudah menetapkan supaya semua pekerja dari jaga hinggalah bos besar iaitu dirinya supaya memakai tag nama. Untuk mengelak kejadian yang sama berulang lagi. Dia tidak suka pekerja yang kurang ajar dan tidak menghormati bos mereka.
      Ariffin… Izzuddin… Datuk Alexander bermenung lagi.
      Iskandar Ariffin... Iskandar Izzuddin...
     “Datuk...” panggilan dari Ariffin dan Izzuddin menghentikan lamunannya.
     “Alex...” suara garau di muka pintu pejabat mematikan perbincangannya.
ALOHA CLUB BISTRO, BANDAR MELAKA

“SIAPA bos kau bawak tue?” soal Black kepada Andy ketika Iskandar dan Laila menuju ke arah mereka.
      “Peerh... awek baru siot!” jerit Black.
      “Kepala bapak kau awek baru! Aku masih setia dengan Sandra tau!” Iskandar terus memesan dua gelas coke selepas duduk.
      “Habis kalau kau setia, nie sapa plak? Spare part ko ke?” Tanya Zack pula selepas meneguk 7-Up. Semua tergelak.
      “Eh hawau... aku bukan macam kau orang sume tau! Tak cukup satu! Nak jugak main spare part-spare part! Aku ni setia orangnya! Budak nie... sebenarnya student aku. Kau orang jangan nak merepek bukan-bukanlah!”
      “Bapak arrr... gile punya ustaz... nak rosakkan student sendiri! Apa jenis cikgu kau nie?” sindir Black.
      “Kepala abah kau! Kau ingat aku nie dah hilang akal nak rosakkan anak murid sendiri? Aku waras lagilah!” suka-suki dia aje nak tuduh aku macam tue sekali! Muka alim macam aku nie, dia nak tuduh aku macam tu?
     Laila terus kaku macam tunggul kayu di tempatnya. Suku inci pun tak bergerak. Bengong punya ustaz! Dahlah suruh aku keluar dengan dia. Lepas tu suruh pakai baju macam ni. Sekarang, suka-suki suku mak dia aje nak peluk-peluk aku macam nie? Ada yang balik kena pelangkong jugak ustaz aku nie nanti!!!

“AWAK jangan ingkar dengan cakap saya, Laila! Kalau tak, besok markah untuk trial awak tu,  000%! Awak nak?” Iskandar terus menggertak. Alah, dengan siapa lagi aku nak mintak tolong? Najwa? Dia demam panas! Takkan si Armand sengal otak tiga suku tu?! Tak pasal-pasal aku kene ejek jugak nanti!
     “Tapi...”
     “Cepat pakai baju nie!” Iskandar menghulurkan sebuah plastik kepadanya. Laila merenung Iskandar. Nasib baik aku manusia. Kalau hariamu, aku baham dia nie, seminggu tak makan pun tak apa!
     “Ustaz nak suruh saya pakai depan ustaz? Maksud saya... salin baju depan ustaz?” Bangang kea pa ustaz aku nie? Dah tak ingat dosa pahal agaknya?
     “Awak ni bangang kuasa sejuta jugak ek? Pergilah tandas! Saya tunggu kat luar tandas! Tapi... kalau awak nak salin depan saya pun, apa salahnya! Lagipun kan, saya pernah dengar budak-budak pompuan citer yang tandas kat hujung tu berhantu!” Iskandar sengaja mereka cerita yang tak ada.
     Baju apa nie? Dijeling tubuhnya di cermin tandas. Shirt tak berlengan warna pink! Dah macam singlet aje! Jeans paras tiga suku! Rambutnya diikat kuda dengan kemas. Siap. Terus dia keluar dair tandas.
     “Ustaz...” Laila menundukkan wajah. Bila Iskandar berpaling...
     “Wow... it’s so beautiful”. Pantas tangannya menarik Laila. Dengan langkah pantas, mereka berdua melangkah ke BMW M6 Coupe merun metallic.
     “Kita nak ke mana ustaz?” Laila macam nak nangis.
     “Awak diam aje! Jangan banyak cakap. Saya nak jumpa kawan-kawan saya kat bistro. Saya nak bila depan mereka... awak panggil saya... abang. Boleh?”
     “Hah?” Laila terasa macam tercekik kulit durian! Mencucuk-cucuk dinding tekaknya!
     “Tolong amekkan jaket hitam abang kat belakang, sayang!” sengaja Iskadar menyebut begitu! Laila terasa badannya macam kena langgar dek landak! Durinya mencucuk-cucuk badanku!

3 comments:

  1. dik tlong ler henti cite mengarut imaginasi kou ini...ini dah namanye memburukan status agama..kalu nak ada adengan cium pun biar berpada..sikit,

    ReplyDelete
  2. tak de salahnya cerita ni asalkan kita ambik yang baik dan jauhkan yang tak baik tu . ambik pengajaran sudah la .

    ReplyDelete