REAL MADRID CHAMPION OF UEFA CHAMPION LEAGUE

REAL MADRID CHAMPION OF UEFA CHAMPION LEAGUE

Friday 29 July 2011

Perlawanan Kelayakan Piala Dunia 2014

Sebagai rakyat Malaysia yang menyokong penuh Harimau Malaya, saya amat kecewa dengan prestasi mereka malam tadi. kita hanya memerlukan 2-0 untuk melayakkan diri ke peringkat seterusnya. Namun, itulah dikatakan takdir. Itulah dikatakan qada' dan qadar. itulah dikatakan adat permainan. Dan itulah dikatakan tidak ada rezeki. Saya amat pasti, anda semua pasti kecewa sama seperti saya. Namun, kita perlu berfikiran positif dan menerima kekalahan ini dengan hati terbuka. Kita tidak boleh menyalahkan skuad Harimau Malaya seratus peratus kerana kekalahan ini.

Saya tiba-tiba teringat sebuah ayat di dalam novel Aleya Aneesa yang bertajuk 'Segalanya Untukmu'. Benar kata ayah kepada Fahem Ammar iaitu Tuan Haji Arshad. Jika ALLAH sudah takdirkan bahawa itu bukan rezeki kita, bagaimana keraspun kita berusaha, kita tetap takkan dapat.

Tetapi, ada satu perkara yang amat membanggakan saya. Walaupun kita kalah, tetapi kita menampilkan hero-hero tempatan untuk bertempur demi negara Malaysia tercinta. Singapura lebih suka mengimport pemain-pemain dari luar. Inilah satu perkara yang perlu kita banggakan.

Saya percaya, mereka telah cuba melakukan sehabis baik demi negara Malaysia tercinta. Namun takdir Allah, siapa yang dapat melawan? Mungkin kita tidak ada rezeki untuk layak ke Piala Dunia 2014. Tetapi, siapa tahu mungkin kita akan layak untuk Piala Dunia 2018 di Rusia nanti. Kini pasukan Harimau Malaya sedang dalam usaha untuk bangkit dari zaman kegelapan yang panjang. Pesan saya kepada anda semua, kita mesti sokong sepenuhnya Pasukan Harimau Malaya.

No comments:

Post a Comment