REAL MADRID CHAMPION OF UEFA CHAMPION LEAGUE

REAL MADRID CHAMPION OF UEFA CHAMPION LEAGUE

Tuesday 11 January 2011

Wake Up Call

Sebenarnya, Wake Up Call ingin dijadikan sebuah cerpen. Cerita yang saya rangka di dalam kepala adalah seperti berikut:

Fahem mempunyai ramai teman wanita. Namun, dia lebih suka memanjakan Fiona. Fahem memang suka berfoya-foya di kelab-kelab malam. Dia memang seorang mafia yang digeruni. satu hari, ketika tidur bersama salah seorang teman wanitanya ketika out-station di Singapura, Fahem dikejutkan dengan satu panggilan. Panggilan tersebut menyatakan bahawa Fiona sebenarnya ada hubungan dengan Mark. Fiona ada akses @ kunci pendua apartmen Fahem. Fahem terus balik tanpa memberitahu Fiona. Dia terus menuju ke apartmennya. Senyap-senyap, dia masuk ke dalam master bedroomnya dan sudah jelas, Fiona memang ada ghubungan dengan Mark, seteru utamanya dalam dunia mafia. tanpa teragak-agak, dia terus menembak Mark dan Fiona mula ketakutan. Mark mati di situ juga Satu hari, Fahem telah mengambil Zariff di sekolahnya. dan ketika itu, dia ternampak Nur Syuhadah. dan mereka mula berkenalan. Fahem akhirnya jatuh cinta dengan wanita itu.

Tetapi ketika saya sedang menyiapkan cerpen tersebut, tiba-tiba saya terfikir. Kan bagus kalau Wake Up Call dijadikan novel. akhirnya, saya mengambil langkah berani untuk menjadikan Wake Up Call sebagai novel. Saya mendapat ilham untuk menghasilkan Wake Up Call setelah mendengar lagu Maroon 5, Wake Up Call. Jika anda tidak percaya, anda dengar lagu tersebut dan cari liriknya. Kalau nak tengok video klip dia pun boleh. Just pergi ke youtube dan search Maroon 5. Pasti anda dapat melihat apa sebenarnya yang berlaku.

Selama ini, saya hanya menganggap Wake Up Call adalah sebuah penggilan yang diterima ketika kita sedang tidur. Namun ketika menonton The Boggest Loser Asia 2 Finale, saya tiba-tiba terkejut apabila Genghis Khan ( finalis Teh Biggest Loser Aisa 2) menyebut Wake Up Call. Sambil itu, saya membaca subtitle di bawah. Barulah saya tahu bahawa maksud sebenar Wake Up Call adalah menyedarkan. TQ Genghis!!!
Jadi kpd anda yg setia membaca karya-karya saya, silalah beri apa2 komen jika mahu. Saya x kesa kena kutuk ke, apa ke... sbb pada saya itu semua adalah pembakar semangat.

No comments:

Post a Comment