REAL MADRID CHAMPION OF UEFA CHAMPION LEAGUE

REAL MADRID CHAMPION OF UEFA CHAMPION LEAGUE

Thursday 30 December 2010

TAHNIAH HARIMAU MALAYA!!!

Saya ingin mengucapkan tahniah di atas kejayaan team bolasepak kita Harimau Muda kerana berjaya membenam Indonesia dengan agregat 4-2 untuk menjadi juara AFF Suzuki Cup edisi kelapan. Pada saya, kemenangan ini boleh dijadikan satu platform agar sukan bolasepak negara kita dapat mencapai tahap world seperti team Brazil, Sepanyol, Itali - (3 pilihan utama saya utk World Cup), Belanda, Peranci, Portugal dan banyak lagi. Dan pada pandangan saya, kita mungkin boleh mengadakan perlawanan persahabatan dengan team-team yang saya sebut tadi. Ianya sekadar salah satu cara untuk menguji tahap permainan pemain-pemain kita. Tahniah kepada K. Rajagobal, kerana dengan berani mempertaruhkan pemain-pemain muda  turun ke padang menjadi skuad utama akibat kecederaan beberapa pemain ternama antaranya si kembar Aidil Zafuan dan Zaquan Adha. Dan ternyata, percaturan beliau amat berhasil. Kini, kita boleh bangga dengan apa yang pasukan kita dapat. Dan saya berharap agar permainan seperti ini dapat diteruskan pada masa-masa akan datang. Tahniah juga untuk Safee Sali kerana menjadi penjaring terbanyak untuk piala kali ini, walaupun dia pernah menyatakan yang dia tak pernah mengejar gelaran tersebut (penjaring terbanyk). Pujian juga harus diberikan kepada penjaga gol kita, Khairul Fahmi Che Mat kerana berjaya mematah-matahkan serangan yang datang bertubi-tubi dari Indonesia yang terdesak untuk mendapat 5 gol untuk menang. Walaupun kita kalah di Gelora Bung Karno (GBK), namun kita tetap menang dengan agregat 4-2. Dan kini, kita telah menjadi harimau bolasepak yang digeruni di seluruh ASIA. Saya berharap agar FAM tidak leka dengan pencapaian ini dan terus menggembeling tenaga agar terus membawa team bolasepak kita ke tahap yang betul-betul tinggi dan mencari pelapis-pelapis muda untuk masa akan datang. Tahniah sekali lagi diucapkan.


 Inilah wajah-wajah kegembiraan yang telah berhempas pulas untuk mendapatkan sebuah piala demi negara tercinta. Kemenangan ini akan menyemarakkan lagi sokongan rakyat Malaysia terhadap pasukan Harimau Malaya... Tahniah.
Muka depan akhbar Harian Metro

Wajah inilah yang berjaya meniupkan semangat juang dalam diri pemain Harimau Malaya sehingga mampu membaham pasukan yang lebih baik dari kita sebelum ini untuk menang dalam AFF Suzuki Cup edisi kelapan tahun 2010.

"Akhirnya... dapat juga aku membaham kau wahai sang garuda! Kini... aku tidak takut lagi padamu! Aku akan memastikan setiap kali berjumpa, aku akan membahammu!!!" 
 


Hadiah dari FAM untuk Malaysia sempena Tahun Baru 2011

Safee Sali bersama piala Penjaring terbanyak. Tahniah...


Pujian Rio Ferdinand terhadap Malaysia...


Rio Ferdinand

 Congratulations 2 Malaysia who beat Indonesia in the Suzuki cup final. I played against Malaysian u23 team 18months ago, quite a good team.

[terjemahan] - tahniah kpd Malaysia yang menewaskan Indonesia pada perlawanan akhir Piala Suzuki. Saya pernah menentang skuad Malaysia bawah 23 18 bulan lalu, sebuah pasukan yang agak baik.

No comments:

Post a Comment